Wejście z działalnością na rynek zachodniego sąsiada Polski to spore przedsięwzięcie. To nie tylko szereg formalności, ale i walka o klienta, także w sieci. Ważne będzie m.in. pozycjonowanie stron w Niemczech, by być atrakcyjnym wyborem dla odbiorców. Oprócz tego należy dopełnić prawnych obowiązków. Sprawdź, jak to zrobić!

Co wpływa na pozycjonowanie strony w Niemczech?

Istnieje wiele czynników oddziałujących na widoczność witryny w Niemczech. Z jednej strony – wyszukiwarka Google działa wszędzie podobnie, więc potrzebne są odpowiednie zabiegi SEO, w tym m.in. linkowanie pod frazy oraz atrakcyjna treść. Z drugiej – należy uwzględnić specyfikę rynku, w tym oczekiwań odbiorców. Choć Polaków i Niemców dzieli tylko Odra, to świadomość konsumencka bywa skrajnie odmienna. Ponadto należy wziąć pod uwagę fakt, że Internet u zachodniego sąsiada, czy raczej treści w nim umieszczane, również podlega nieco innym prawom.

Poniżej została wyszczególniona część z najważniejszych kwestii, jakimi warto zająć się w pierwszej kolejności. Chcesz odnieść sukces ze swoim biznesem w tym kraju? Dowiedz się, jak wygląda pozycjonowanie stron niemieckich!

Zadbaj o dobre tłumaczenie

To zdecydowanie jedna z najistotniejszych rzeczy, o jakie powinieneś się zatroszczyć. Dobre tłumaczenie to nie tylko po prostu przełożenie na konkretny język. Dużą rolę gra też kontekst, jak i sprawne komunikowanie się na poziomie zbliżonym do native speakera.

Wybierz właściwą domenę

Drugi, bardzo istotny punkt, o jakim warto pamiętać, rozpoczynając działalność w niemieckiej sieci, to posiadanie odpowiedniej domeny – .de. Decydując się na wejście na tamtejszy rynek, lepiej również postawić na lokalny hosting, gwarantujący właściwe dla tego kraju rozszerzenie i upraszczający sprawę pod względem technicznym. Robiąc to, znacznie uprościsz prace SEO, a Twoja witryna prawdopodobnie szybciej znajdzie się wyżej w wynikach wyszukiwania.

Siedziba firmy w Niemczech to dobry pomysł

Aby dotrzeć do niemieckich konsumentów, warto rozważyć założenie oddziału firmy za Odrą. Dlaczego? Klienci zazwyczaj stawiają na rodzime przedsiębiorstwa. Innymi słowy – bliski im jest patriotyzm gospodarczy. Siedziba założona w Düsseldorfie, Berlinie czy Hanowerze może znacznie wpłynąć na pozycjonowanie w Niemczech i zwiększyć zaufanie do Twojej działalności.

Impressum – czyli identyfikacja Twojej firmy

Aby działać zgodnie z prawem, należy pamiętać o zamieszczeniu w serwisie Impressum. To rodzaj dokumentu, w którym zamieszczane są informacje dotyczące konkretnego usługodawcy. Znajdują się w nim m.in. takie dane jak nazwisko i nazwa podmiotu prawnego, adres rejestrowy, forma prawna oraz dane kontaktowe. Jego publikacja to obowiązek niemieckich operatorów stron internetowych, także prowadzących sklep online lub oferujących określone usługi.

Postaw na pomoc fachowców

Posiadanie witryny internetowej na terenie zachodniego sąsiada Polski to nie lada wyzwanie. Wymogi formalne, bariery językowe – wszystko to może wpłynąć na proces pozycjonowania. Dlatego, jeśli szykujesz się, by wejść na niemiecki rynek i chcesz założyć swoją stronę online – skorzystaj z pomocy doświadczonej agencji SEO.